Raons per rebutjar la LOMCE
• La
LOMCE retira als poders públics l’obligació de garantir el dret a
l’educació i introdueix la fórmula “titulars del dret a l’educació”.
Podem admetre que hi hagi persones que no siguin “titulars” del dret a
l’educació?
Perquè estimem la nostra llengua i la nostra cultura
• La
LOMCE atorga les competències sobre currículum i avaluació al Govern de
l’Estat i impulsa l’escolarització separada per llengua.
Perquè volem educar per a la democràcia i la solidaritat
• La
LOMCE elimina l’educació per a la ciutadania. En canvi, reforça la
religió catòlica i obliga l’alumnat no religiós a fer una “alternativa”
avaluable. L’opció religiosa d’unes famílies ha de condicionar
l’escolarització de tota la resta?
Perquè eduquem per fer les persones millors i lliures, no per encarrilar-les
• L’objectiu
de la LOMCE és reconèixer la “diferente naturaleza” del talent de
l’alumnat i “encauzarlos en distintas trayectorias”. La trajectòria que
es reduirà serà el batxillerat, amb uns 2.500 docents menys.
Perquè volem treballar amb dignitat, amb honestedat, des del pluralisme democràtic i el coneixement científic
• La
LOMCE ignora tota la producció científica sobre l’educació. No promou
la formació contínua del professorat, ni la investigació, ni la
innovació educativa. Imposa un sistema d’assignatures i de revàlides
antiquat.
• La
LOMCE desconfia de la feina de les persones que treballem a l’educació,
i pretén “disciplinar-nos” amb avaluacions externes, avaluacions de la
tasca professional i mecanismes de provisió i de pèrdua del lloc de
treball sense transparència, tant als centres públics com als
concertats.
• La
LOMCE empitjora les condicions laborals, abaratint el preu/hora,
permetent la docència d’“experts” sense acreditació pedagògica, apujant
les ràtios, suprimint recursos especialitzats, no cobrint
substitucions...
Perquè és més eficient la cooperació que la competència
• La
LOMCE promou la competència en el mercat educatiu. Això augmenta la
segregació escolar: per sexe, per llengua, per religió, per nivell
adquisitiu, per corrent ideològic... La segregació esquerda la cohesió
social i empitjora el rendiment acadèmic.
Perquè cal tota la tribu per educar un infant
• Els
preceptes de la LOMCE restringeixen la representació de professionals i
famílies en la gestió dels centres, en l’elaboració dels projectes, en
el control efectiu de l’educació. Menys democràcia és menys compromís,
menys autonomia i menys educació.
• La
LOMCE ignora el valor de l’educació en la família, en el lleure, en la
societat, en l’ús de les xarxes... i potencia, així, la desigualtat
d’origen social.
Perquè cal augmentar la inversió pública en educació, no seguir retallant-la
• La
LOMCE dóna potestat finançadora i reguladora als agents privats,
incentivant l’educació de pagament, mentre que la Constitució estableix
que l’educació obligatòria és gratuïta.
• La
memòria econòmica de la LOMCE retira el pressupost estatal per a
l’educació primerenca dels 0 als 3 anys, que no considera educativa,
sinó assistencial, malgrat que l’acció més eficient per a l’èxit escolar
és l’educació, en aquesta etapa.
• La LOMCE també redueix beques de menjador i de transport i ajudes en material escolar.
CARTELL EN PDF
DÍPTIC EN PDF
Aturem la LOMCE
Reviewed by CCOO Educació Catalunya Central
on
de maig 02, 2013
Rating: